Joga sa už od nepamäti spája priamo či nepriamo s umením a vo svojej tvorbe ju v rôznych formách využívali ako renomovaní režiséri (K. S. Stanislavskij, J. Grotowski), tak i herci (M. Čechov), performeri (M. Abramović), spisovatelia (J. Kerouac), speváci (L. Cohen), hudobníci (Y. Ono) a ďalší umelci.
Hlavným cieľom publikácie je prostredníctvom jogových cvičení a praktík hľadať nový pohľad v konkrétnej umeleckej činnosti (herci, hudobníci, spisovatelia, speváci a ďalší), rozšíriť schopnosti a možnosti pri tvorbe, no stále s ohľadom na fyzické, mentálne či duševné zdravie.
„Každý umelec chce svoje umenie posúvať ďalej, zlepšovať, objavovať, no niekedy zabúda, že on (fyzická bytosť) je tvorcom tohto umenia.“
Autori vybraných textov, o ktorých diela sa opieralo naše štúdium a práca na texte, sú predovšetkým praktici pôsobiaci v oblasti umenia so skúsenosťami aplikovania jogových techník v umeleckom procese (medzi nimi napríklad Dorinda Hulton, Konstantin Stanislavskij, Michail Čechov, Linda Lister, Christy I Wenger a mnohí iní). Neopomenuli sme však ani tradičné knihy o joge (autori: Patanjali, B. K. S. Iyengar, Swami Satyananda Saraswati, Leslie Kaminoff a ďalší), prípadne lekcie s renomovanými učiteľmi.
Celkový prínos projektu vidíme v hľadaní nového pohľadu vo vlastnej umeleckej činnosti, rozšírení schopností a možností v tvorbe, avšak stále s ohľadom na fyzické, mentálne či duševné zdravie. Každý umelec chce svoje umenie posúvať ďalej, zlepšovať, objavovať, no niekedy zabúda, že on (fyzická bytosť) je tvorcom tohto umenia, a keď sa rovnocenne ako o svoje umenie nezačne starať aj o seba, skôr či neskôr to môže mať dopad na jeho umenie, ale aj osobný život. Inšpirácia a radosť z umenia totiž neprichádzajú v zabehnutých rituáloch, ale práve v situáciách, ktoré podnecujú kreativitu, dávajú nadobudnuté poznanie do nových súvislostí a kontextov.
„Moment, keď sa Systém stane filozofiou je jeho koncom. Objav Systém doma, no zabudni naň, keď si na javisku. Nemôžeš hrať Systém. Žiadny Systém neexistuje. Existuje len prirodzenosť.“
—K. S. Stanislavskij
Realizáciu podporil z verejných zdrojov formou štipendia Fond na podporu umenia